
Святковий шопінг в Україні / Depositphotos
У поточному році процент українців, які мають намір здійснити різдвяні та новорічні придбання, збільшився з 65% до 75%. Разом з тим, все більше людей віддають перевагу святкуванню в домашніх умовах: у 2025 році цей варіант підтримує 68% респондентів у порівнянні з 54% у минулому році.
Про це повідомляє Delo.ua, посилаючись на пресреліз Deloitte.
За словами керівника напрямку ритейлу та оптової дистрибуціїDeloitte Ukraine Олександра Ямпольського, українці все частіше планують фінансові витрати заздалегідь і роблять вибір на користь презентів з особистим сенсом.
Для 51% опитаних підготовка презентів залишається радісним обрядом, а не причиною напруги.
Дослідження продемонструвало, що 18% українців починають купувати подарунки задовго до грудня, а найбільша інтенсивність покупок відбувається у період з 1 по 24 грудня (62%).
При цьому, фінансова обережність залишається важливою: 46% готові витратити не більше чверті щомісячного прибутку, а більше половини (54%) має намір укластися у бюджет від 1 000 до 5 000 грн.
Головний акцент святкових придбань – подарунки для рідних (88%) та близьких (40%). Близько половини молодих респондентів (49%) також купують подарунки для себе.
Офлайн або онлайн
Найбільш затребуваним способом придбання товарів залишається офлайн-торгівля: великі та середні супермаркети вибирають 43% покупців. Онлайн-магазини займають другу позицію (27%), а спеціалізовані магазини косметики – третю (21%).
В онлайн-шопінгу українців найбільше засмучує відсутність продукції в наявності (27%), надмірна реклама (22%) і незручні інструменти пошуку (14%).
Доброчинність стала нерозривною частиною святкових витрат: 64% українців мають намір відправити частину коштів на благодійні проєкти, а 8 з 10 в першу чергу підтримують українських військових на передовій.
Незважаючи на широке розповсюдження цифрових інструментів, українці надають перевагу “реальному” вибору подарунків. Найчастіше вони використовують списки побажань (46%), сервіси зіставлення цін (54%) та онлайн-відгуки (50%). Водночас лише 10% опитаних вважають, що ШІ-асистенти могли б реально полегшити процес вибору презентів, а поради інфлюенсерів мають мінімальний вплив (9–10%).
Крім того, споживачі потребують більше уваги від ритейлерів: 18% хотіли б отримувати допомогу у виборі продуманих презентів, а 17% – можливість замовити святкове оформлення та доставку у визначений день.
Варто додати, жовтневе дослідження Kantar і bodo показало, що українці на четвертому році війни переосмислюють ставлення до презентів і все частіше схиляються до вражень замість матеріальних цінностей. При цьому, середній чек на подарунки досягає 3,9 тис. грн.
Дослідження було проведено за допомогою багатоступінчастої стратифікованої вибірки, яка відображає населення України за гендером, віком, величиною населеного пункту та видом діяльності. Збір інформації проводився шляхом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному профілю населення України. Усього в опитуванні взяли участь понад 1 000 респондентів.
