Досвід спонсорства заходів. Що краще: зробити свій проєкт чи долучити…

  • Олексій Куліков

    Олексій Куліков

    керуючий партнер івент агенції повного циклу Ant Hill Event Agency

HR Wisdom Summit

Побудуйте ефективну HR-стратегію вашого бізнесу HR Wisdom Summit від Delo.ua та Ekonomika+ 17 липня HR-лідери OLX Робота, Shell, ArcelorMittal та ще понад 30 великих компаній поділяться найкращими практиками адаптації ветеранів у робоче середовище, підтримання ментального здоров’я команди, наймання в умовах кадрового голоду та використання інновацій в HR Забронювати участь

Літо – сезон фестивалів, форумів, благодійних і не дуже заходів – у розпалі. Гості відвідують концерти, виставки, форуми. Бізнес дивиться на це іноді із заздрістю, іноді із бажанням повернути старі часи, іноді з надією, що вкладені кошти відіб’ються.

Взагалі ідея шерити маркетинг на заходах нормальна і зрозуміла. Особливо, якщо ваш бренд комунікує із широкою аудиторією. Допустимо, на фестиваль приходить 20 000 гостей і все що вам потрібно, це знайти спосіб із ними поспілкуватися. Але є питання: до кого прийшли гості? 

Приведемо метафору звичайного дня народження. Ви запрошуєте 100 гостей, це люди з якими ви спілкуєтесь, дружите, когось з них ви поважаєте, хтось просто знайомий знайомого. Хтось з гостей багатий і подарує вам дорогий презент, а хтось просто ваш найкращий друг і може прийти без подарунка. Зрозуміло, що це дуже неоднорідна компанія, єдине, що їх об’єднує – всі вони прийшли до вас на свято. 

Підписуйтеся на YouTube-канал delo.ua

І от один з гостей починає енергійно пропонувати іншим якусь активність: випити, закусити, спробувати, потанцювати, послухати історію, явно з якоюсь очевидною для себе вигодою. Але ж друзі прийшли до вас, очевидно що їм не дуже хочеться слухати інших, тим більше незнайомих. Та і вам буде неприємно, якщо хтось буде перебивати вашу розмову.

Так і на фестивалі, комунікація брендів може стати таким собі “party pooper”, що псує іншим свято.

З іншого боку, якщо бренд і є іменинником, і всі прийшли до нього на День Народження, може виникнути біда із недостатньою кількістю уваги. Гості будуть відчувати себе ображеними, вголос кажучи: “Все добре, я розумію, що тобі потрібно з усіма поспілкуватися”. 

Ви повністю платите за вечірку, з іншого боку вам несуть подарунки.

Але найголовніше, в статусі іменинника, ви й тільки ви вирішуєте, кого кликати, яку музику включати, з ким спілкуватися, а кого взагалі можна не годувати.

Вочевидь, якщо розмовляти метафорами, на власній вечірці комунікація бренду буде найбільш ефективною, навіть якщо вам доведеться надати можливість всім своїм важливим друзям-партнерам розповісти про себе.

Розглянемо іншу метафору, під назвою “Студентська вечірка”. Припустимо, це паті, присвячена до свята “День студента”. Звичайно в таких випадках всі учасники скидаються коштами щоби разом відзначити цю подію. На такій вечірці завжди є лідер-організатор або оргкомітет, який ці кошти збирає і витрачає. Відзначально, що в фіналі дякують саме йому, адже одна справа скинутись грошима, а зовсім інша витратити свій час і енергію на організацію. Але мало хто замислюється, що в організатора виникає можливість замовляти музику на цій вечірці. 

Припустимо, до організатора постукалася група з сусіднього потоку і висунула пропозицію: “А давайте ми теж скинемось, а до цього ще додатково купимо алкоголю, але танцювати будемо під реп”. Це дає привід для обговорення в колективі, чи готові ми за додатковий алкоголь змінити свої музичні побажання. 

До чого це я? До того, що у випадку зі спонсорством заходів, де ми об’єднуємось фінансово з іншими учасниками, потрібно витримувати загальну концепцію і не допускати тих, хто псує вечірки, адже однозначно нікому краще від їхньої участі не стане.

Тож на питання “Бути спонсором або робити свій захід?” однозначної відповіді не існує. Але завжди є розуміння простих тез. 

Якщо ти маєш право “замовляти музику” — твоя комунікація однозначно буде більш якісною. А офлайн гість/контакт сьогодні занадто дорогий, щоб поступатися ефективністю співпраці із ним.

Якщо ти не можеш “замовляти музику”, тоді краще проаналізувати чи наявна музика тобі підходить, і чи розділяєте ви з організатором спільні цінності. Якщо всі ці моменти врегульовані, спонсорство теж виглядає ефективним, до того моменту, коли організатор не порушує правила гри. Але це тема для іншого розбору.

Джерело

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *