Скільки українці витрачають на їжу та комунальні послуги

продукти харчування, супермаркет, ТРЦ

Витрати на їжу складають 45% сімейного бюджету українців. Фото: depositphotos.com

Комунальні витрати та продукти харчування складають 80% сімейного бюджету українців: розрахунки аналітиків. 

Обирайте найкращі банки

Обирайте найкращі банки, страхові компанії, МФО та платіжні системи! До 15 лютого беріть участь у онлайн голосуванні рейтингу “ТопФінанс” та визначте своїх фаворитів разом з Delo.ua та журналом “ТОП100: рейтинг найбільших” Проголосувати

Найбільше коштів з сімейного бюджету українці витрачають на їжу. Стаття витрат на продукти харчування (включно з алкоголем та тютюном) домогосподарства в середньому затягує аж на 44,8%. Такі дані дослідження за 2023 рік оприлюднила компанія UTG під час пресконференції на тему “Актуальний стан ринку торгової, офісної та житлової нерухомості України”. 

Друга важлива категорія у структурі витрат, за підрахунками компанії UTG, – це комунальні платежі. Якщо в 2000х оплата послуг ЖКГ складали в родині 4-5%, сьогодні на оплату комунальних рахунків йде 18,5% бюджету родин. Послуги на охорону здоров’я складають 4,9%, на транспорт – 4,3%, мобільний зв’язок – 3,7%. 

Фото 2 — Майже половину сімейного бюджету українці  витрачають на їжу

Інфографіка: UTG

“Третину коштів – 33,8% усіх грошей, які заробляє сім’я на місяць, вона витрачає на те, щоб підтримувати своє існування”, – наголосив керівник департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG Костянтин Олійник.

Підписуйтесь на Telegram-канал delo.ua

Іншими словами близько 80% коштів з сімейного бюджету (45% плюс 33%), вимиваються на продукти та підтримку своєї життєдіяльності. На всі інші витрати залишається близько 20%.

“На всі інші товарні групи – це одяг та взуття, електроніка та побутова техніка, товари для дому, кафересторани, подорожі – кожна родина витрачає приблизно майже 17%. Але якщо взяти сукупний дохід домогосподарств, то в абсолютних величинах це $84 або 2300 гривень на місяць. Це в свою чергу призводить до економії, раціоналізації витрат, провокує відмови від купівлі товарів не першої необхідності”, – пояснив аналітик.

За його словами, завдяки таким змінам в споживацьких пріоритетах саме продуктові магазини та супермаркети сьогодні генерують половину грошей у ритейлі.

“Сьогодні супермаркети – це чи не єдиний гравець, який може генерувати прогнозований товарооборот і через це чи не єдиний оператор, який може платити досить високі орендні ставки – 10-20% в залежності від успішності ТРЦ”, – наголосив  Олійник.

Більше даних – про орендні ставки, відвідуваність ТРЦ, а також з чим пов’язана запланована модернізація діючих об’єктів, у огляді Delo.ua Трансформація ТРЦ: торговельна нерухомість в Україні переходить на режим “виживання”.

Джерело

No votes yet.
Please wait...
Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *