- Олександра Кай
захоплював Рея Бредбері? / delo.ua” />
Що об’єднує вишиванки, які носить перша леді України, свічки, що підкорюють міжнародні виставки, унікальні скретч-мапи та музичний інструмент, який захоплював Рея Бредбері? / delo.ua
Що об’єднує вишиванки, які носить перша леді України, свічки, що підкорюють міжнародні виставки, унікальні скретч-мапи та музичний інструмент, який захоплював Рея Бредбері? Усі ці продукти — частина культурного коду України. Вони створені жінками, які не лише розвивають власний бізнес, а й популяризують українську ідентичність у світі. А ще ці жінки — переможниці грантової програми «СТВОРЮЙ!».
Українських підприємиць об’єднує не лише заснування компаній з винятковою продукцією-візитівкою України, але й прагнення розвитку попри виклики війни. Вони переможниці грантової програми «СТВОРЮЙ!», що покликана підтримати виробничий бізнес українок. Ініціативу започаткувало Міністерство економіки України за фінансової підтримки Ukraine-Moldova American Enterprise Fund. Програму реалізує KSE Foundation за комплаєнс-підтримки АТ «Ощадбанк» та експертної оцінки KSE Graduate Business School.
Серед наших грантерок — виробниця будинків на колесах, які продаються у 25 країн, виробниця ліфтів, які встановлюють по всьому Прикарпаттю, власниця ливарно-механізованого заводу, який робить деталі для металургійних гігантів. Попри руйнування, проблеми з логістикою та кадрами, перебої з електрикою та безпекові виклики ці підприємиці продовжують працювати, створювати робочі місця та сплачувати податки. Ми пишаємося кожною із них і готові всіляко підтримувати їхні зусилля

Юлія Свириденко перша віцепрем’єр-міністерка, міністерка економіки України
У межах програми кожна з 65 засновниць та власниць підприємств отримала грант до 15 тисяч доларів. Завдяки цим коштам переможниці змогли масштабувати свій бізнес, зокрема розширити лінійку продукції, автоматизувати виробництво, покращити якість товару або знизити його собівартість, а також вийти на нові ринки.
Такі ініціативи дають українським бізнесам можливість не лише закріпитися на внутрішньому ринку, а й представити свою продукцію за межами країни. Це допомагає зміцнити бренд України як держави з потужним промисловим та технологічним потенціалом

Тетяна Бережна заступниця міністерки економіки України
Серед понад 1000 розглянутих заявок від підприємиць з усієї України визначили бізнеси, що не лише мають великий потенціал для розвитку та експортні можливості, а й цікавий ідейний складник.
Кожна з учасниць програми «СТВОРЮЙ!» по-своєму унікальна, а сфери їхньої діяльності різні — від виробництва косметики, солодощів, одягу, прикрас та декору до продуктів будівельної та електротехнічної галузі

Світлана Денисенко директорка KSE Foundation
Розповідаємо, як саме грантова програма допомогла чотирьом унікальним виробництвам — Gaptuvalnya, Wood Mood, 1DEA.me та Центру бандури «Плеяда», а також їхні історії.
Вишиванки для першої леді і не тільки
Вишивані речі Gaptuvalnya відрізняються унікальним поєднанням сучасних фасонів та традиційних українських вишивок. Їх одягають перша леді Олена Зеленська, Катерина Осадча, Маша Єфросиніна, Jerry Heil, Tayanna, Євген Клопотенко та інші українські селебриті. Оригінальні вишиванки цінують і за кордоном — одяг бренду із задоволенням купують та носять іноземці.
Бренд вишиваного одягу Gaptuvalnya народився на Івано-Франківщині. Ще дитиною Наталія Гергелюк захоплювалася вишиванками, які її мама та бабуся одягали на свята. Вже дорослою вирішила, що етнічний одяг доречний кожного дня та всюди. Згодом ця ідея стала частиною філософії її бренду. У 2018 році вона розпочала власну справу. На той момент традиційний одяг ще не мав великої популярності, а той, що був на ринку, не влаштовував підприємицю, тож Наталії Гергелюк вдалося запропонувати щось нове.
Війна зруйнувала всі процеси та ланцюги постачання сировини, але водночас підвищився попит на етніку. Компанія продовжила роботу, довго трималась на запасах, перш ніж налагодити наново постачання сировини, але згодом відновила всі процеси. Сьогодні бренд працює над тим, аби збільшити частку продажів на закордонних ринках, адже іноземці уподобали естетику виробів.
«У мене на робочому столі завжди два види джерел натхнення: книжки, альбоми, фотографії, старі журнали з орнаментикою та етнографічними дослідженнями, а також архівні та сучасні колекції світових та українських фешн-медіа. Під час створення нових моделей я поєдную старовинну українську культуру з елементами люксу, фешн, кутюр, аби залишити етнічний код, але подати його так, як потребує сьогодення», — пояснює засновниця бренду Наталія Гергелюк, як народжується її унікальний продукт.
Успіх зумовлений також кропіткою роботою. Виробництво вишиваного одягу — довготривалий процес, що передбачає багато ручної роботи. Наприклад, у Gaptuvalnya не дозволяють собі масового розкрою: кожну одиницю кроять вручну для збереження симетрії та ідеального розташування малюнка. Це сповільнює виготовлення, але дає змогу бренду дотримуватися високих стандартів якості кінцевого продукту.

