
Ірина Біляєва
партнерка та CEO Juscutum
Рекомендації для керівників, як налагодити продуктивну взаємодію в колективі в період обстрілів.
Звертаючи увагу на дані та здійснюючи аналіз фінансових результатів компанії, я з упевненістю стверджую та констатую, що тут був етап блекауту, а тут період постійних атак, коли команда не відпочивала ночами.
Війна стає, так би мовити, зовнішнім учасником. І в цих непростих умовах, керівникам необхідно виступати не тільки стратегами, а й підтримкою для своїх підлеглих. З іншим підходом налагодити продуктивну діяльність у такий час стає дуже складно. Тому, далі кілька рекомендацій для лідерів, що очолюють колективи в реаліях війни та непевності.
Підсилюйте спілкування з колективом у напружених ситуаціях, після атак
Насамперед ви повинні з’ясувати та зрозуміти, чи всі члени команди у безпеці. Це можливо зробити, поділивши штат на маленькі групи, організувавши чати в месенджері. У цих чатах обов’язково треба дізнатися, чи все добре з членами команди після атак. Це дозволить вам оперативно ідентифікувати тих, хто потребує допомоги та одразу почати діяти.
Почніть ваш діалог з колективом, вкладаючи глибший зміст у таку звичну для нас усіх фразу: “Як ти?”. Розпочинайте такі ранки з питання: «Як ти почуваєшся сьогодні?» і слухайте. За жодних обставин не робіть цю фразу черговою, і не переходьте до вирішення поточних питань, не отримавши відповіді на своє запитання. Якщо ви помічаєте, що людина зараз не в змозі працювати, то обов’язково зменьште її навантаження. Обговорювати в такі ранки завдання так, ніби нічого не відбулося – це прямий шлях до знецінення і до того, що невдовзі співробітники почнуть шукати нову роботу.
Кожен переживає стрес по-різному, тому обов’язково запитайте: “А що тобі допоможе сьогодні?”. Комусь потрібен чіткий план, комусь – йога, комусь – виговоритись, а комусь взяти вихідний.
Виявляйте чутливість до настрою команди
Нестабільність та війна утворюють атмосферу стресу та занепокоєння в команді. Проводьте відкриті обговорення, даючи можливість команді висловлювати свої відчуття. Виявляйте увагу до їхніх потреб та формуйте позитивне робоче середовище. Дуже важливо не недооцінювати значущість переживань співробітників:
– “Мені теж важко працювати, але ж я працюю”
– “Сходи на пробіжку, займись спортом, попрацюй. Я от сходив/сходила, і стало краще”
Не промовляйте ці фрази. Вони говорять людині приблизно наступне: “Що ти тут видумуєш? Візьми себе в руки, слабак. Подивись, який я молодець”.
Формуйте лідерську згуртованість
Покажіть, що ви так само все розумієте і перебуваєте у тих же умовах (не відноситься до тих, хто працює дистанційно). Досить вже всім демонструвати, що ви – незламна/незламний. Скажіть відверто і прямо: “Мене теж трясло всю ніч. Я вас чудово розумію. Я теж не дуже маю сил сьогодні працювати. Давайте обміркуємо, що можемо зробити сьогодні. Завтра настане новий день”.
У цей період важливо згуртувати колектив. Створіть загальні цілі та завдання, які нададуть усім відчуття значущості. Лідер, який знаходиться на передовій, об’єднує свою команду відчуттям єдності. Проводьте зустрічі з висловленням реальних позитивних новин або подяк (хороші новини компанії, хороші новини співробітників). Обов’язково – нагадування місії компанії. Для чого ми тут всі зібралися. Це сприяє утриманню фокуса уваги.
Розвивайте командний дух
В реаліях нестабільності та війни важливо зміцнювати командний дух. Організовуйте спільні заходи, навіть у віртуальному форматі, щоб підтримати взаємодію та посилити солідарність всередині колективу.
Визначте цілі компанії, розподіліть їх, і контролюйте їх досягнення. Формуйте робочі групи всередині організації для покращення результатів або вдосконалення процесів. Робота в подібних групах дає відчуття важливості та усвідомлення особистого впливу та внеску. Дуже важливо відзначати навіть незначні досягнення. Подібні дії допомагають колективу рухатися вперед до поставлених цілей і показують людям, що в процесах наявна динаміка.
Забезпечуйте чітку комунікацію
Значення відкритого та чіткого спілкування складно переоцінити.
Ваш прямий обов’язок – систематично інформувати команду про всі зміни. Необхідно щиро говорити про дійсний стан справ в компанії, але при цьому оприлюднювати тільки правдиву інформацію. Ви повинні бути передбачуваними для своїх людей. Оскільки щоб зберегти довіру, необхідно дотримуватися прозорості.
І шановні лідери, не забувайте про оптимізм та впевненість у тому, що ваша команда обов’язково здолає всі труднощі. Підкреслюйте позитивні моменти, виділяйте досягнення та надихайте людей навколо себе на продовження боротьби.
