
Французький бригадний генерал Фабріс Феола, очільник Центру операцій і транспортної підтримки Франції, який відповідає за організацію транспортування зброї та військового спорядження, підкреслює, що вони все ще зустрічаються з бюрократією, яка перешкоджає швидкому перекиданню армії та військової техніки на схід Європи.
Незважаючи на те, що раніше в ЄС визнали необхідність прибрати всі ті перешкоди, які заважають збільшенню рівня військової рухливості, зусилля з налагодження процесів транспортування зіткнулися з “труднощами в досягненні прогресу”, нарікають французи. Про це повідомляє видання Defense News.
Читайте також: Треба розвивати залізниці в НАТО, щоб зброю для України було возити простіше, і без цього нікуди

Фото – Etat Major des Armées
Так, наприклад, незважаючи на те, що на отримання дозволу на перетин кордонів сусідніх держав військовим формуванням було встановлено максимальний термін у п’ять діб, сьогодні, за словами генерала Феоли, це займає “радше, десятки діб”.
І це, безумовно, дійсно показовий індикатор, який демонструє швидше те, як у НАТО та Європі в цілому реагують на виклики сучасності та адаптуються до них. І якщо казати про військові транспортування, то окрім бюрократії є й ряд інших проблем – пов’язаних зі станом та можливостями деяких мостів і тунелів – на вирішення яких потрібно аж 17 млрд євро, про що раніше підкреслював єврокомісар з питань транспорту Апостолос Ціцикостас.
Як зазначає французький генерал, транспортна мережа Європи має бути поліпшена до того рівня, що був за часів “холодної війни”, щоб у разі потреби вона могла витримати значні потоки перевезень армійців та озброєння.
Фактично, європейська транспортна система важлива і для України, адже мова йде, зокрема, про перевезення зброї та військової техніки, призначених для Сил оборони України.

Фото – Etat Major des Armées
Для усвідомлення, наскільки серйозним є цей виклик для Європи, то за інформацією Феоли, якщо у 2021 році Франція організувала відправлення всього менше ніж п’яти міжнародних військових поїздів, то у 2024 році – приблизно 150. Тобто потреба у транспортуванні ОВТ зросла щонайменше у 30(!) разів.
Зрештою, Феола також згадує проблеми з визначенням оптимальних шляхів – багато часу йде на те, щоб перевірити, чи може поїзд з тим чи іншим озброєнням пройти тим чи іншим маршрутом.
Зараз у Франції намагаються створити свого роду “мапу шляхів”, щоб швидше визначати, як саме буде найкраще і швидше відправити той чи інший ешелон зі зброєю.
Раніше Defense Express розповідав про те, як і навіщо Люфтваффе посадив на узбережжі вантажний літак вагою майже 80 тонн, і які з цього можливості виникають.
Читайте також: Є гарний приклад з 10 Leopard 2 від Іспанії, чому зброя від Заходу може їхати в Україну так повільно



