Підводний човен проєкту 09851 “Хабаровськ”: проблеми російського носія “Посейдонів”.

В РФ ще 1 листопада було здійснено спуск на воду для добудови на плаву субмарини нового проєкту 09851 “Хабаровськ”, головна мета якої – бути платформою для ядерних мега-торпед “Посейдон”. Церемонія відбулась у Сєвєродвінську на верфі “Севмаш”, під час якої було продемонстровано тільки задню частину підводного корабля.

Проте навіть ці деталі дозволили експертам оцінити проєкт 09851, котрий у РФ охрестили “важким атомним підводним крейсером” та носієм “сучасного морського підводного озброєння, у тому числі роботизованих комплексів різного призначення”.

Читайте також: Німеччина має намір менше залежати від США у виявленні ППО рашистів, тому купить до 6 додаткових літаків РЕР Pegasus SIGINT

Зокрема, відомий спеціаліст HI Sutton дійшов до висновку, що проєкт 09851 має багато спільного з проєктом підводних ракетоносців балістичних ракет 955А “Борей-А”, котрий також оснащений водометним рушієм. Однак 09851 володіє меншим запасом плавучості та “глибше” занурюється у воду під час знаходження на поверхні, про що свідчить розмітка ватерлінії.

В дійсності проєкт 09851, як вважає експерт, це “Борей-А” без вертикальних пускових установок балістичних ракет “Булава”. Також платформа “Посейдонів” коротша, близько 135 метрів (проти 170 метрів). А самі ядерні торпеди, ймовірно, розміщуються у торпедних апаратах по боках корпусу під певним кутом.

Крім того, на основі ілюстрацій HI Sutton, можна продемонструвати розміри “Борей-А”, “Хабаровська” та самого “Посейдона”, виходячи з їх відомих та оцінених габаритів.

Борей-А Хабаровськ 09851

Також слід додати, що незважаючи на використання напрацювань з проєкту “Борей-А”, “Хабаровськ” будували досить довго. Його заклали ще у 2014 році, а терміни його спуску на воду спочатку оголошувалися на рівні 2020 року з планом введення в експлуатацію на рівні 2024-2025 року та дислокацією на Камчатці у складі Тихоокеанського флоту. Наразі ж дати вступу в дію “Хабаровська” в РФ не розголошують.

Також, зі сторони Defense Express зазначимо, що попри всю історію з носієм “Посейдонів”, поза увагою залишається головне питання, яке чомусь не порушують – навіщо цей “Хабаровськ”. Адже, згідно з регулярними заявами російських пропагандистів, ядерні мега-торпеди “Посейдон”, завдяки застосуванню ядерного реактора, мають “практично необмежений запас ходу”.

А якщо дальність необмежена, то для чого “Посейдону” платформа, адже його тоді можливо запустити прямо з причалу й він допливе самостійно будь-куди. І тоді не потрібно взагалі ціле десятиліття створювати вузькоспеціалізований носій цього озброєння.

Посейдон

“Посейдон”

Навіть враховуючи те, що окремі російські джерела вказують дальність “Посейдона” у 10 тисяч км, то необхідність у носії також під питанням. Зрештою від Камчатки до найбільш віддаленої точки східного узбережжя США у Каліфорнії – 6,8 тисячі км. Від Мурманська до Нью-Йорка, складним маршрутом – 7,8 тисячі км, до Маямі – 9 тисяч.

Але незважаючи на все, “Посейдону” потрібен носій, який має доставити його ближче до ворожого берега. Можливо це пов’язано з системою навігації, котра не дозволяє забезпечити точність. Або з тим, що ця мега-торпеда не має такої дальності, або з інших причин, про які у РФ намагаються не говорити.

Читайте також: У ЄС переглядають закупівлю американських AWACS E-7A Wedgetail – шведський Saab знову у виграші завдяки GlobalEye

Джерело

Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *