Українці заощаджують на їжі: вплив війни на раціон

Війна трансформувала гастрономічні вподобання українців / Freepik

Масштабна агресія продовжує суттєво впливати на щоденний вибір і харчову поведінку громадян України. Кількість тих, хто заощаджує на харчах, зросла до 72%. Українці навмисно відмовляються від солодощів і перекусів, однак споживають більше кави й чаю.

Про це повідомляє Delo.ua, посилаючись на результати вивчення компанії Gradus Research.

Дієта українців

Згідно з даними третьої хвилі дослідження, вплив війни на гастрономічні вподобання став іще відчутнішим:

  • 56% респондентів вказали, що їхній режим харчування змінився під впливом воєнних дій. Це на 7 відсоткових пунктів більше, ніж минулого року; 
  • для жінок і людей віком 55+ особливо важливими факторами, які впливають на регулярність споживання їжі та вибір продуктів, є емоційне знесилення та проблеми зі сном.

Бюджет на харчі зменшується

Незважаючи на адаптацію до нових умов, українці змушені збільшувати заощадження. Частка тих, хто скоротив витрати на харчування, збільшилася з 67% до 72%.

Найменше урізають бюджети жителі Києва та Західного регіону, де рівень прибутків вищий. Найбільшу економію показують Східний і Південний регіони.

Переважна більшість опитаних цілеспрямовано обмежують “емоційні” покупки: солодощі, снеки та делікатеси. Водночас жінки частіше відмовляються від солодкого (54%), а молодь менш схильна заощаджувати на алкогольних напоях (26%).

Перелік продуктів, на яких вони намагаються заощаджувати найбільше у 2025 році:

  • риба та морепродукти — 52%; 
  • кондитерські вироби (цукерки, тістечка, торти тощо) — 51%; 
  • м’ясо та м’ясна продукція — 47%; 
  • алкогольні напої — 37%; 
  • молочні продукти (молоко, сир тощо) — 26%.

Отже, українці навмисно спрощують своє споживання, концентруючись на основних продуктах.

Соціологиня Євгенія Близнюк, засновниця Gradus Research, зауважила: “Повномасштабна війна перетворила харчування для українців не просто на фізіологічну потребу, а на частину механізму виживання. Через їжу ми намагаємося впорядкувати життя, віднайти стабільність і бодай якусь нормальність у щоденному стресі”.

Зросла частка українців, які через переживання харчуються нерегулярно. Окрім того, наші громадяни стали більше споживати кави, чаю та спиртних напоїв.

Нагадаємо, восени ситуація в молочній сфері України дещо змінилася. З одного боку, виробники фіксують збільшення попиту, з іншого боку — ціни на молочну продукцію знову почали рости.

Источник: delo.ua

Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *