
Війна трансформувала гастрономічні вподобання українців / Freepik
Масштабна агресія продовжує суттєво впливати на щоденний вибір і харчову поведінку громадян України. Кількість тих, хто заощаджує на харчах, зросла до 72%. Українці навмисно відмовляються від солодощів і перекусів, однак споживають більше кави й чаю.
Про це повідомляє Delo.ua, посилаючись на результати вивчення компанії Gradus Research.
Дієта українців
Згідно з даними третьої хвилі дослідження, вплив війни на гастрономічні вподобання став іще відчутнішим:
- 56% респондентів вказали, що їхній режим харчування змінився під впливом воєнних дій. Це на 7 відсоткових пунктів більше, ніж минулого року;
- для жінок і людей віком 55+ особливо важливими факторами, які впливають на регулярність споживання їжі та вибір продуктів, є емоційне знесилення та проблеми зі сном.
Бюджет на харчі зменшується
Незважаючи на адаптацію до нових умов, українці змушені збільшувати заощадження. Частка тих, хто скоротив витрати на харчування, збільшилася з 67% до 72%.
Найменше урізають бюджети жителі Києва та Західного регіону, де рівень прибутків вищий. Найбільшу економію показують Східний і Південний регіони.
Переважна більшість опитаних цілеспрямовано обмежують “емоційні” покупки: солодощі, снеки та делікатеси. Водночас жінки частіше відмовляються від солодкого (54%), а молодь менш схильна заощаджувати на алкогольних напоях (26%).
Перелік продуктів, на яких вони намагаються заощаджувати найбільше у 2025 році:
- риба та морепродукти — 52%;
- кондитерські вироби (цукерки, тістечка, торти тощо) — 51%;
- м’ясо та м’ясна продукція — 47%;
- алкогольні напої — 37%;
- молочні продукти (молоко, сир тощо) — 26%.

Отже, українці навмисно спрощують своє споживання, концентруючись на основних продуктах.
Соціологиня Євгенія Близнюк, засновниця Gradus Research, зауважила: “Повномасштабна війна перетворила харчування для українців не просто на фізіологічну потребу, а на частину механізму виживання. Через їжу ми намагаємося впорядкувати життя, віднайти стабільність і бодай якусь нормальність у щоденному стресі”.
Зросла частка українців, які через переживання харчуються нерегулярно. Окрім того, наші громадяни стали більше споживати кави, чаю та спиртних напоїв.

Нагадаємо, восени ситуація в молочній сфері України дещо змінилася. З одного боку, виробники фіксують збільшення попиту, з іншого боку — ціни на молочну продукцію знову почали рости.
Источник: delo.ua



