Громадяни – головні споживачі цифрових ключів від податкової.

Електронний ключ від ДПС / Pixabay

Від початку 2025 року понад 248,3 тисячі платників податків застосували сервіси Кваліфікованого постачальника електронних довірчих послуг Державної податкової служби (ДПС). Більшість з них – фізичні особи.

Про це повідомляє Delo.ua, посилаючись на пресслужбу Державної податкової служби.

Безкоштовні електронні ключі ДПС

З початку 2025 року більше 248 тис. платників податків використали послуги Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України, отримавши майже 737 тис. сертифікатів публічних ключів.

Основна частина користувачів — фізичні особи: 138,5 тис. громадян одержали 285,6 тис. сертифікатів. Юридичні особи також активно використовують сервіс: біля 109,8 тис. компаній отримали більше ніж 451,3 тис. сертифікатів для здійснення звітності, укладання угод та інших дій.

Окрім цього, електронним сервісом повторного створення сертифікатів за електронним запитом скористались 106,6 тис. платників.

За електронними запитами було згенеровано понад 379,7 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, з яких 57 тис. – печатки для програмних РРО.

В цілому, з моменту запуску сервісу ДПС було видано 15,2 млн сертифікатів.

Що таке електронний ключ

Електронний ключ — це цифровий інструмент, що дає можливість підтвердити особу підписувача та забезпечити неушкодженість електронного документа, надаючи йому юридичну чинність, подібну до власноручного підпису. Його головні функції — ідентифікація (засвідчення авторства) та гарантія того, що документ не був змінений після підписання.

Як це діє:

  • Закодована інформація: Електронний ключ формується за допомогою криптографічних алгоритмів і являє собою сукупність зашифрованих даних.
  • Персональний (закритий) ключ: Застосовується для створення електронного підпису. Це конфіденційна інформація, яка охороняється паролем.
  • Відкритий ключ: Дозволяє кожному перевірити справжність підпису, створеного за допомогою персонального ключа.
  • Підтвердження підпису: Документ підписується персональним ключем, а потім його правдивість підтверджується за допомогою відкритого ключа.

Таким чином електронний ключ забезпечує безпеку, юридичну валідність та охорону інформації в електронному обміні документами.

Источник: delo.ua

Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *