Експорт китайських товарів до США впав на 33%: компанії шукають нові ринки збуту

Китай шукає нові ринки на тлі падіння продажів у США

Зростання китайського експорту сповільнилося до найнижчого рівня за шість місяців у серпні 2025 року, що було зумовлено значним падінням поставок до США.

Про це повідомляє Delo.ua з посиланням на публікацію Bloomberg.

Згідно з даними Головного митного управління Китаю, загальний обсяг експорту в серпні зріс лише на 4,4% у річному обчисленні до 322 мільярдів доларів. Це значно менше, ніж прогнозували аналітики, і є помітним уповільненням після зростання на 7,2% у липні.

Основною причиною спаду була політика Америки: експорт до США впав на 33%, що стало п'ятим поспіль місяцем двозначного скорочення. Економісти пояснюють це наслідками 55% тарифів, запроваджених адміністрацією Дональда Трампа, що змусило китайських експортерів шукати нові способи збуту своєї продукції.

«Поки попит у США сповільнюється, Китай демонструє здатність компенсувати тарифний шок, диверсифікуючи свої торговельні ринки», – сказала Мішель Лам, економіст Societe Generale SA. Вона додала, що хоча очікується подальше уповільнення, вплив на китайську економіку буде менш значним, ніж вважалося раніше.

За даними Bloomberg, за перші вісім місяців 2025 року Китай накопичив профіцит торговельного балансу понад 785 мільярдів доларів, що майже на третину більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Компанії відреагували на підвищення тарифів США, намагаючись знайти альтернативні ринки або опосередковано спрямувати товари до найбільшої економіки світу.

Поставки до торговельного блоку Південно-Східної Азії, що складається з 10 країн, зросли майже на 23%, тоді як експорт до Європейського Союзу збільшився на 10%, а до Африки – на 26%.

Однак аналітики Maybank Securities заявили, що падіння цін та посилення конкуренції на ринках призводять до зниження прибутковості багатьох китайських компаній, незважаючи на зростання експорту. Прибутки промислових компаній впали майже на 2% за рік, що завершився липнем.

Падіння експортних цін змушує компанії збільшувати обсяги поставок для підтримки доходів, а також свідчить про те, що виробники поглинають частину тарифних витрат, знижуючи свою прибутковість.

Нагадаємо, що через торговельну напруженість зі США китайські експортери змушені скорочувати витрати, щоб залишатися конкурентоспроможними. Хоча офіційна статистика безробіття залишається стабільною, експерти зазначають, що ситуація з неповною зайнятістю погіршується, а доходи працівників падають.

Сполучені Штати та Китай продовжили торговельне перемир'я ще на 90 днів, призупинивши взаємне підвищення тарифів на товари.

Источник: delo.ua

Поділіться своєю любов'ю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *