
Сьогодні мережа Multi Cook налічує 120 крамниць, а до кінця поточного року передбачає збільшення до 150 / Multi Cook
Зі знаної мережі “Галя Балувана” відокремилось понад сотню магазинів і приєднались до нового бренду Multi Cook. Фахівці, франчайзі та безпосередньо засновник пояснюють, з яких причин відбувся перехід і яким чином Multi Cook вже розрісся до 120 магазинів по всій Україні. Разом з тим, у “Галі Балуваній” заявляють, що їх мережа перейшла рубіж у 1000 магазинів.
Інтернаціональний бренд Multi Cook за вісім місяців присутності в Україні розширився до 120 закладів. Його історія в державі розпочалася у лютому цьогоріч, коли Володимир Матвійчук, один із співвласників мережі “Галя Балувана”, покинув її та перейменував свої магазини на Multi Cook.
“В Україні наш бренд почав роботу з 13 моїх особистих точок, — розповідає для Delo.ua Володимир. — Згодом до мережі почали долучатися нові компаньйони та колишні франчайзі “Галі Балуваної”. На даний момент мережа містить 120 точок: приблизно 100 з них — це заклади, котрі пройшли ребрендинг, і нещодавно до нас приєдналися франчайзі з Дніпра, Кривого Рогу, Миргорода, Лубен та Хорола”.
За кордоном Multi Cook функціонує з 2022 року, представлений у 30 державах світу та має 260 точок.
Чому мережа зростає, коли чимало зачиняються
У чому полягає таємниця швидкого розвитку Multi Cook в Україні, Delo.ua поцікавилось у Марії Дорош, CPO компанії Franch.
“Існує декілька причин, котрі заохочують нових партнерів та компаньйонів з “Галі Балуваної”. — пояснює вона. — Насамперед, міць бренду. Хоч Multi Cook і нова назва в Україні, але за нею стоїть знайомий бізнес, який люди вже знають і якому довіряють. Це не старт-ап з нуля, а логічний розвиток історії, котра вже довела власну результативність. І це набагато простіше, ніж починати ноунейм-бренд”.
Другим фактором, на її погляд, є продумана бізнес-модель. Вона зауважує, що Володимир та його команда пережили карантин, початок війни та економічні кризи, тому безсумнівно знають, як працювати в складних обставинах і залишатися прибутковими навіть під час кризових часів.
“По-третє, довіра та особисті відносини, — додає вона. — Володимир займався розвитком “Галі Балуваної”, стратегією та контактами з франчайзі. Під його проводом мережа росла надзвичайними темпами. Він не тільки продавав франшизи, а особисто підтримував партнерів, спілкувався з ними, допомагав. Франчайзі обирають того, кому довіряють, з ким хочуть розвиватися далі”.
На думку Марії Дорош, саме ці фактори пояснюють, чому Multi Cook процвітає, навіть коли інші пригальмовують.
Чому колишні франчайзі “Галі Балуваної” переходять до Multi Cook
Колишній франчайзі “Галі Балуваної” Михайло Гончарук, котрий має 23 локації у Києві, став одним із перших, хто провів ребрендинг своїх магазинів у Multi Cook.
“У минулій мережі виникли нові, фактично кабальні умови. Угоди стали занадто суворими: роялті збільшили на 150%, а договори зробили такими, що їх неможливо розірвати в односторонньому порядку. До того ж залишилася невизначеність із торговою маркою”, — зазначив підприємець.
Зі слів Гончарука, спочатку з Аллою Телігою вдалося досягти усних домовленостей, але згодом юристи компанії надіслали листа, котрим усе перекреслили. “Вони почали вимагати фінансову компенсацію за бренд, хоча ми вже давно не користуємося їх назвою чи логотипом”, — говорить підприємець.
Гончарук додав, що довіру до бренду остаточно знівелювали судові суперечки між власниками “Галі Балуваної” та “Балуваної Галі” Алли Теліги з Ігорем Сухомлином за права на торговельну марку.
“На цьому тлі Володимир Матвійчук залишався для нас зрозумілим. Тому багато партнерів, як і я, вирішили просуватися далі з Multi Cook — з командою, котрій можна довіряти”, — підсумовує Гончарук.
Амбітна мета — 500 магазинів за 5 років
До кінця року мережа планує відкрити ще 30 магазинів, довівши кількість точок в Україні до 150.
“За кілька днів змінять вивіски франчайзі з Черкас — там завершують ребрендинг вісім магазинів, а незабаром стартують ще декілька нових партнерів. Дехто вже підписав угоди, інші готують приміщення до відкриття”, — розповідає Володимир Матвійчук.
Глобальна ціль Multi Cook — створити мережу з 500 магазинів в Україні за 5 років, бути присутніми не тільки у великих містах, а й у менших містечках.
Нагадаємо, у лютому 2025 року співзасновник мережі “Галя Балувана” Володимир Матвійчук прийняв рішення покинути компанію.
Згодом він оголосив про ребрендинг своїх 13 магазинів “Галя Балувана” на Multi Cook та реалізацію франшизи цього бренду в Україні.
Відомий український ресторатор і засновник бренду “Балувана Галя” Ігор Сухомлин подав позов до суду на компанію “Готуємо по-домашньому” та кількох франчайзі, які працюють під брендом “Галя Балувана”. Причина – порушення умов офіційного договору щодо використання торговельної марки.
Він намагався через суд стягнути з підприємців, які працюють під брендом “Галя Балувана”, понад 3 мільйони гривень компенсації за порушення прав інтелектуальної власності. Однак через ряд процесуальних недоліків, суд залишив позов без розгляду.
У свою чергу співвласниця мережі заморожених напівфабрикатів “Галя Балувана” Алла Теліга поновила продаж франшиз в Україні та вже уклала угоди з п’ятьма новими партнерами.
Источник: delo.ua



